Arto Satonen 50 vuotta

Suomen Shakkiliiton ex-puheenjohtaja, shakkimestari ja eduskunnan nykyinen 2. varapuhemies Arto Satonen täyttää 50 vuotta 20. lokakuuta.

Suomen Shakkiliitto päätti Arton kanssa viime syksynä juhlistaa tämän 50-vuotispäivää asiaan kuuluvalla tavalla ja järjestää Sastamalassa kovatasoisen Pohjoismaiden mestaruusturnauksen. Mikä voisikaan olla parempi tapa juhlia vannoutuneen shakkimiehen pyöreitä vuosia.

Arton myötävaikutuksella Pohjoismaiden mestaruusturnaus on saatu toteutumaan monen vuoden jälkeen. Viimeksi Pohjoismaiden mestaruudesta pelattiin vuonna 2013. Ensi vuonna mitellään Ruotsissa, kun Ruotsin Shakkiliitto juhlii 100-vuotista taivaltaan.

Jos haluat muistaa Artoa lahjalla, voit tehdä sen ohjaamalla lahjasi Suomen Shakkiliiton tilille FI39 2059 1800 0147 18, josta ne osoitetaan lyhentämättömänä vähävaraisten lasten ja nuorten shakkiharrastuksen hyväksi. Suomen Shakkiliitto on lahjoittanut tähän hyvään tarkoitukseen 300 euroa ja liiton puheenjohtaja Juha Sundelin puolestaan 50 euroa.

Suomen Shakkiliitto onnittelee Arto Satosta ja toivottaa erinomaisia siirtoja myös jatkossa!